Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 68 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Metody analýzy statické stability
Svoboda, Filip ; Eliáš, Jan (oponent) ; Frantík, Petr (vedoucí práce)
Cílem předkládané práce je vytvoření počítačové aplikace, která spočítá kritické zatížení pro ztrátu stability rovinných prutových konstrukcí pomocí metody konečných prvků. Úvod je věnován seznámení se s problematikou a odvození nezbytných vztahů. Poté jsou popsány všechny důležité kroky a numerické metody nezbytné pro správný chod aplikace. Nakonec je provedena analýza několika vybraných úloh a výsledky jsou porovnány se známými analytickými řešeními a s dalšími dostupnými aplikacemi.
Finding kinematic quantities of a mechanism and a structural analysis of its members after blockage
Zvozil, Ondrej ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
The master's thesis, which has originated in cooperation with company AUFEER DESIGN (AFD), focuses on an analysis of particular windshield wiper mechanism of an automobile. First, brief history of windshield wipers is stated. Wiper systems are then divided by their layout and way of their actuation. Particular mechanism which is being analyzed is then introduced. In the following chapter, a problem situation, problem and a system of substantial quantities are formulated. Kinematic quantities of the mechanism's key points are determined using analytic and numeric approach. A computational model for kinematic analysis is developed in Matlab and SimMechanics. The next part is dedicated to creation of a FE model in ANSA. All structural analyses are performed in Abaqus. The first of them is a parametric study, which reveals critical positions of the mechanism in terms of compressional loading of certain parts. Loading of the mechanism with blocked wiper arms in critical positions is then performed. Finally, linear buckling analyses of parts which have possibility of buckling are performed, followed by nonlinear analyses with involved imperfections.
Návrh přípravku pro měření kritického napětí ztráty stability tenkostěnných L-profilů
Polčák, Marek ; Vaněk, František (oponent) ; Horák, Marek (vedoucí práce)
Bakalářská práce se věnuje ztrátě stability tlakem namáhaných tenkostěnných hliníkových pro-filů, které tvoří významnou součást leteckých konstrukcí. Tyto profily se testují zkouškou tla-kem, pomocí které se zjišťuje kritická síla. Zkouška tlakem může být ovlivněna vícero faktory, které zpravidla souvisí s uchycením vzorku do stroje. Cílem práce je navrhnout přípravek, kte-rý bude sloužit k upnutí vzorku do testovacího stroje a zlepšení výsledků zkoušky.
Pevnostní návrh ostruhy letadla
Profota, Martin ; Vosynek, Petr (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Předkládaná diplomová práce se zabývá výpočtovou deformačně-napěťovou analýzou ostruhy letounu L410 NG s hlavním cílem nejprve ověřit stávající konstrukční variantu a následně navrhnout jiné konstrukční řešení se schopností absorbovat co největší množství deformační energie. Řešení problému je realizováno pomocí výpočtového modelování s využitím numerické simulace kvazistatického a rázového deformačního zatěžování ostruhy prostřednictvím explicitní formulace metody konečných prvků (MKP) v rámci programu ABAQUS v6.14. Po seznámení s problémovou situací a řešenou soustavou je úvodní část věnována rešeršní studii různých konstrukcí ostruhy u jiných typů letounů. Následuje teoretický všeobecný základ k tenkostěnným konstrukcím a k jejich ztrátě deformační stability. Před samotnou stavbou výpočtového modelu je ještě více přiblížena explicitní forma metody konečných prvků. Závěr práce se zabývá vzájemným srovnáním nalezených nejvýhodnějších konstrukčních variant ostruhy a následným výběrem nejvhodnější z nich pro letoun L410 NG.
Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa
Abdul moghni, Abdul rahman ; Vosynek, Petr (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
In this Bachelor thesis, the main goal was applying Stress-strain analysis of the railway bridge in Zahrádky near Česká Lípa. The structure of the Bridge was simplified and modeled as a truss construction. The first section of this bachelor thesis was dedicated to searching and obtaining the input data and essential information from the technical documentation of the Bridge. Then truss models for the Bridge were created with various levels of simplification. Therefore we split the analytical section into two parts. The first one was dedicated to statically indeterminate structure the second one was dedicated to the statically determinate structure. Also, every part contains both, self-bridge load and a passing trainload. However, because these equations were quite long, we have used Maple software to help us with calculations. The limit state of buckling was also checked for both structures, but we chose just two variants the lightest, which is self-load, and the heavies, which is the fourth Phase of a passing train. After accomplishing the analytical section, it was essential to verify the results. Therefore, we used the finite element method using Ansys software in the numerical section to verify the analytical part. All calculations were done in 2D. The only exception is in the numerical section, where we added a 3D model to compare with the 2D model.
Problematika spolehlivosti ocelových prutových prvků citlivých na imperfekce
Nezbedová, Anna ; Lehký, David (oponent) ; Kala, Zdeněk (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou spolehlivosti ocelových prutových prvků citlivých na imperfekce. Jsou zde odvozeny vzorce pro nelineární analýzu tlačených a ohýbaných prutů. U tlačených prvků je popsána problematika vzpěru, u ohýbaných klopení. Následně je provedena statistická analýza spolehlivosti těchto problémů a vyhotoveno porovnání s přístupem popsaným v Eurocode 3.
Nosná ocelová konstrukce rozhledny
Klimeš, Pavel ; Šmak, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá návrhem a statickým posouzením nosné ocelové konstrukce rozhledny s výškou 25 m, která je situována v lokalitě Žabčice. Součástí práce je rovněž technická zpráva a výkresová dokumentace. Cílem práce bylo stanovit zatížení rozhledny (stálé, užitné a klimatické), jejich implementaci do výpočtového modelu vytvořeného v programu SCIA Engineer 2012.0 a pomocí ručního výpočtu pak posouzení namáhání vybraných prutů, spojů a kotvení. Autor práce se zaměřil na klimatická zatížení – vítr a námrazu, které byly stanoveny dvěma postupy pomocí norem ČSN EN 1991-1-4, ČSN EN 1993-3-1 a ČSN ISO 12494. Obě řešení byla vyhodnocena a pro méně příznivé z nich bylo provedeno statické posouzení.
Studie přesnosti stabilitního výpočtu
Sotulář, Jiří ; Pilgr, Milan (oponent) ; Hron, Lukáš (vedoucí práce)
Práce se zabývá přesností stabilitního výpočtu tlačených prutů. Ztráta stability vzpěrem je určována pomocí několika metod, které jsou vzájemně srovnávány. Práce je členěna do tří částí, které na sebe navazují. První část se zabývá teorií výpočtu ztráty stability vzpěrem. Je zde popsáno postupné řešení analytického výpočtu reálného prutu a závěrečné srovnání ideálního, imperfektního a reálného prutu. Dále je stručně uvedeno řešení vzpěru pomocí softwaru. Ve druhé části práce je provedena verifikace základních vzpěrnostních systémů vybranými výpočetními systémy a početními řešeními. Výsledky verifikace jsou pro každý zkoumaný prvke či systém shrnuty do závěrečných tabulek a grafů. Ve třetí části je proveden návrh a statické posouzení nosných prvků halové skladovací konstrukce. Na prvcích namáhaných na vzpěr jsou aplikovány poznatky z předchozích výpočtů a šetření.
Vliv účinků poddolování na volbu typu nosné konstrukce mostu v km 332,420 trati Dětmarovice - Č. Těšín
Chaloupka, Martin ; Puchner,, Josef (oponent) ; Kmošek, David (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce bylo vypracovat varianty řešení nosné ocelové konstrukce železničního mostu na poddolovaném území. Rozpětí jednotlivých polí bylo zvoleno na základě polohy stávající spodní stavby. Zmenšování šířky mostních otvorů nebylo dovoleno. Na základě geodetického zaměření byly zpracovány přehledné výkresy stávajícího stavu. Na základě zadávacích podmínek pro vypracování byla pro podrobnější zpracování zvolena varianta Gerberův nosník se středním polem vyztuženým obloukem. Pro tuto variantu byl proveden statický výpočet hlavních částí NK mostu, kdy bylo počítáno i s účinky od poddolování. Pro variantu Gerberův nosník byly zhotoveny přehledné výkresy nového stavu a výkres vybraných detailů ocelové konstrukce mostu. Dále byla provedena detailní analýza vybraného konstrukčního detailu. Konkrétně napojení táhla na hlavní nosník, kdy byl navržen optimální tvar a tloušťka styčníkového plechu s vhodným poloměrem výpalu pro zamezení plastifikace materiálu v této oblasti. Zpracována byla i varianta spojitého nosníku bez kloubů. Bylo sledováno, jaký má vliv poddolování na napětí v konstrukci mostu – bylo konfrontováno s účinky na Gerberově nosníku. Pro omezení napětí v konstrukci mostu a dodržení MSP hlavního nosníku byla navržena rektifikace ložisek a po zvážení více variant i její provádění. Provedlo se ekonomické srovnání obou variant. Postup montáže byl navržen pro oba typy nosné konstrukce mostu. V technické zprávě se dočteme o důvodu záměru výstavby nového mostu a najdeme zde další důležité technické informace. Závěrem diplomové práce byla doporučena pro výstavbu konkrétní varianta, a to jak z pohledu investora, tak i z pohledu statika projektanta.
Napjatostně deformační analýza mostu ve Starém Městě u Frýdku-Místku
Janík, Rostislav ; Profant, Tomáš (oponent) ; Fuis, Vladimír (vedoucí práce)
V této bakalářské práci je rozpracována napjatostně deformační analýza skutečného železničního mostu. Konstrukce mostu je modelována jako rovinná prutová soustava. První část práce se zabývá rešerší, která zahrnuje získání informací z teorie potřebné k řešení dané problematiky. Další část se věnuje analytickému řešení staticky určité i neurčité varianty konstrukce pro zatížení mostu vlastní tíhou a také pro zatížení při průjezdu vlaku. V následující části jsou výsledky analytického řešení numericky verifikovány v programu ANSYS. V poslední části je vyhodnoceno riziko ztráty vzpěrné stability pro všechny varianty zatížení.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 68 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.